Skip to content
Start page (49)

Usein kysytyt kysymykset

Täältä löydät yleisimmät kysymykset ja vastaukset. Jos sinulla on tarkempia kysymyksiä velkaasi koskien, kirjaudu Omille sivuille ja keskustele kanssamme chatissa tai soita meille – autamme sinua mielellämme.
Miksi olette lähettäneet minulle perintäkirjeen?

Olemme lähettäneet perintäkirjeen, koska olet tehnyt ostoksen yhdeltä asiakkaaltamme, jonka laskua ei ole maksettu. Kaikki tarvittava tieto löytyy maksuvaatimuksesta tai voit kirjautua omille sivuillesi sivun oikeasta yläkulmasta.

Miksi olette lähettäneet minulle tekstiviestin tai sähköpostiviestin? Mikäli olet vastaanottanut meiltä teksti- tai sähköpostiviestin, se koskee yleensä perinnässä olevaa laskua. Olemme sinuun yhteydessä, jotta voimme löytää sinulle ratkaistun laskun maksamiseksi. Meidän lähettämien teksti- ja sähköpostiviestien lähettäjänä näkyy coeo Perintä Oy. Viestistä löytyy linkki verkkosivuillemme www.coeo.fi. Mikäli olet vastaanottanut viestin meiltä, eikä sinulla ole avointa saatavaa meillä, olethan meihin asiasta yhteydessä puhelimitse 029–70500570.
Miksi minun pitää maksaa teille eikä alkuperäiselle laskuttajalle?

Toimeksiantaja on siirtänyt erääntyneen saatavan meille perintään, joten saatava tulisi suorittaa suoraan meille coeo Perintä Oy:lle. Mikäli sinulla tulee kysyttävää, olethan meihin yhteydessä.

Haluan maksaa laskun, miten teen sen?

Löydät maksutiedot lähettämästämme maksuvaatimuksesta. Maksuvaatimus on lähetetty postitse. Voit myös maksaa saatavan kirjautumalla omille sivuille käyttäen verkkopankkitunnuksia.

En pysty maksamaan koko saatavaa kerralla, mitä minun tulisi tehdä?

Yleensä voit jakaa saatavan osiin. Voit laatia itsellesi maksusuunnitelman omien sivujen kautta, jossa voit olla meihin myös yhteydessä chatin välityksellä. Huomioithan, että maksusuunnitelman laatimisesta veloitamme 20–50 euron maksusuunnitelmakulun viivästyskorkojen lisäksi. Jos et pysty maksamaan saatavaa kerralla, olethan meihin pikimmiten yhteydessä, jotta voimme löytää ratkaisun asiallesi.

Olenko saanut maksuhäiriömerkinnän, koska olen saanut laskun perintätoimistolta?

Maksuvaatimuksen vastaanottaminen ei aiheuta sinulle maksuhäiriömerkintää. Mikäli saatavan perintä etenee, saatava voidaan mahdollisesti siirtää oikeudellisen perinnän piiriin. Mikäli käräjäoikeus antaa asiasta velkomustuomion, asiasta syntyy maksuhäiriömerkintä ja velan perintää voidaan jatkaa ulosottoteitse.

Miten voin reklamoida laskun?

Jos sinun pitää reklamoida lasku, helpoin tapa on olla meihin yhteydessä chatin kautta kirjautumalla verkkosivuillemme tai soittamalla asiakaspalveluumme 029–70500570.

Why can't I log in with Bank-ID as a business owner? coeo Inkasso AB is currently unable to accept Bank-ID for companies for login. If you have any questions or need help, do not hesitate to contact us on 010-146 87 40 or via email at foretag@coeo-inkasso.se
Why have you sent a debt collection letter to the company? We have sent a debt collection demand to your company because you have made a purchase from one of our customers and the payment is missing. The invoice is overdue, and therefore we have sent you a debt collection demand.

All information about the debt can be found on the debt collection demand. If you have any questions or need help, do not hesitate to contact us on 010-146 87 40 or via email at foretag@coeo-inkasso.se.
Why have you sent a text message/email? If you have received a text message or email from us, it is usually about an unresolved debt collection case. We would love to get in touch with you to find a solution together. Our text messages and emails are sent from the sender coeo Inkasso and contain a link to www.coeo-inkasso.se. If you have received a text message or email from us even though you do not have a debt collection case, please contact us on 010-146 87 40 or via email at foretag@coeo-inkasso.se.
Why should we pay to the coeo and not to the company where we made the purchase?

We have been commissioned by the company where you made your purchase to handle the overdue invoice. Therefore, the payment must be made to us.
 

If you have any questions or need help, do not hesitate to contact us on 010-146 87 40 or via email at foretag@coeo-inkasso.se

We have received a debt collection demand and need a copy of the invoice for payment. If you have any questions or need help with a copy of the invoice, please do not hesitate to contact us. You can reach us on 010-146 87 40 or via email at foretag@coeo-inkasso.se.
We need a residual claim to be able to pay the remaining amount. In the case of partial payment, a residual claim is sent out automatically. If you have any questions or need help, do not hesitate to contact us on 010-146 87 40 or via email at foretag@coeo-inkasso.se.
Has the company received a payment default now that we have received a debt collection demand? No, a debt collection demand does not mean that you have received a payment default. sHowever, if you do not manage your debt, we may need to apply for a payment order from the Enforcement Authority, and then a payment default will be registered.

If you do not pay or object, the debt is determined in a judgment. For more information about payment orders, please visit the Enforcement Authority's website.

Do you have any questions or need help? Do not hesitate to contact us on 010-146 87 40 or via email at foretag@coeo-inkasso.se.
How do you handle complaints?

We want to assure you that your complaint will be handled appropriately and in accordance with applicable regulations and our complaints policy. It is completely free of charge to handle complaints with us.

If you wish to dispute, please contact us by phone 010-146 87 40 or by email at foretag@coeo-inkasso.se. A dispute may mean that coeo Inkasso AB brings an action before a general court by applying for a summons to have your payment obligation examined, which may lead to increased costs for you.